Jak w pełni wykorzystać możliwości, które daje LinkedIn?

Nie jest nowością, że portale społecznościowe są dobrą wizytówką, dzięki której można pokazać się innym ludziom, nawet tym, którzy są na drugim końcu świata. Prawdą jest jednak również to, że nie wszystkie sieci społecznościowe służą temu samemu celowi i nie należy stosować tych samych strategii, ponieważ byłoby to błędem. Wszyscy znamy Instagram, Twitter czy Facebook, ale często zapominamy o LinkedIn – sieci społecznościowej, która może zaoferować Ci wiele możliwości zawodowych. Oto 5 wskazówek, jak zacząć optymalizować serwis LinkedIn i w pełni go wykorzystać.

Uzupełnij cały swój profil.

Jest to pierwsza i najważniejsza rzecz, jaką należy zrobić przed rozpoczęciem korzystania z LinkedIn. Chodzi o to, by zawrzeć jak najwięcej informacji o swoim życiu zawodowym, osiągnięciach i wszystkim innym, co według Ciebie może być wartościowe dla osoby, która się Tobą interesuje. To tak jak CV, ale w wersji cyfrowej i w miejscu, gdzie wiele osób może je zobaczyć.
Dlatego zdjęcie, które umieszczasz na swoim profilu, powinno być jak najbardziej profesjonalne, nie może sprawiać wrażenia niepoważnego, ponieważ mówimy o sieci społecznościowej, gdzie na jednej platformie spotykają się tysiące profesjonalistów z całego świata. Z drugiej strony, bardzo ważne jest to, co umieścisz w swoim doświadczeniu zawodowym. Jest to małe podsumowanie, w którym podkreślasz, czym się zajmujesz, nad czym obecnie pracujesz, czego szukasz, a nawet cele, dla których jesteś na LinkedIn. Muszą być krótkie, zwięzłe i przyciągające uwagę. Oczywiście, zanim napiszesz ten krótki akapit, musisz mieć jasność, do kogo chcesz trafić i do czego wykorzystasz LinkedIn. Należy wyjaśnić, czego się szuka, w jakim punkcie życia zawodowego się znajduje. Niech będzie krótki, ale przyciągający uwagę, zastanów się, do kogo chcesz dotrzeć. Dodaj wszystkie działania, które Twoim zdaniem mogą dać Ci przewagę, nawet jeśli nie są związane z Twoim sektorem lub tym, czego szukasz.

Utwórz dobrą sieć kontaktów.

Po skonfigurowaniu swojego profilu z uwzględnieniem wszystkich informacji niezbędnych do uzyskania dobrej pozycji, należy stworzyć dobrą sieć kontaktów. W tym sensie, aby dotrzeć do osób, które najbardziej odpowiadają Twoim zainteresowaniom, możesz uzyskać dostęp do różnych grup na LinkedIn, które działają w tej samej branży co Twoja lub po prostu zajmują się atrakcyjnymi dla Ciebie tematami. Masz również możliwość śledzenia hashtagów zawierających interesujące Cię słowa kluczowe, dzięki czemu będziesz mógł zobaczyć wszystkie publikacje osób, które używają tego słowa kluczowego. W tym miejscu należy wyjaśnić, że istotna jest nie tyle ilość kontaktów, co ich jakość. Co to oznacza? Dodając daną osobę do swojej sieci kontaktów, należy koniecznie opracować strategię, która pozwoli uzyskać cenne informacje zwrotne.

Publikuj treści o wysokiej jakości, zgodne z Twoimi zainteresowaniami.

Nie chodzi już tylko o posiadanie dobrego profilu. Treści, które piszesz i udostępniasz, mogą wiele o Tobie powiedzieć. Interesujące jest to, że wśród waszych publikacji znajdują się rzeczy związane z waszą pracą, projektami, w których współpracowaliście, i że możecie się nimi podzielić ze swoją siecią. Spersonalizuj swoje posty, znajdź równowagę i nie pisz ciągle o tym samym, unikaj powtarzania się. Dobrą rzeczą jest otrzymywanie informacji zwrotnych od swoich kontaktów lub innych użytkowników, którzy korzystają z platformy. Odpowiadanie na ich komentarze zawsze pomaga nawiązać z nimi jakąś więź.

Wykorzystaj LinkedIn do zwiększenia widoczności swojej firmy.

Zawsze mówiliśmy o tym, że LinkedIn to platforma, na której można zaprezentować się jako profesjonalista i nawiązać kontakty. Ale kto powiedział, że nie można go również wykorzystać jako wizytówki firmy? Jest to dobra strategia marketingu cyfrowego, która pozwala dotrzeć do innych odbiorców. Bardzo ważne jest opowiadanie historii, czyli to, w jaki sposób chcesz się sprzedać i jak inni będą Cię postrzegać. Musisz zawsze pokazywać wartości swojej firmy i być transparentny.
W swoich publikacjach możesz wykorzystać komunikację wizualną zamiast tekstu, przeplatając ją obrazami, grafikami, a nawet krótkimi i angażującymi interaktywnymi filmami. Z drugiej strony, podobnie jak w przypadku sieci osobistej, również tutaj należy uwzględnić słowa kluczowe, aby uzyskać dobre pozycjonowanie i precyzyjniej dotrzeć do celu.

Bądź na bieżąco ze swoim profilem.

Raz wypełniony profil nie może być tak po prostu pozostawiony. Trzeba być aktywnym na co dzień, zwracać uwagę na wiadomości i zagadnienia, które mogą nas zainteresować, zwłaszcza jeśli aktywnie poszukujemy pracy. Interakcja z osobami kontaktowymi musi być czymś stałym, nawet jeśli nie jest to codzienność, nie mogą one o Tobie zapomnieć. W końcu to mniej więcej tak, jak w związku — trzeba o nich dbać, jeśli chce się ich zatrzymać.