Pozycjonowanie sklepu internetowego i strony www godne uwagi

Wraz z rozwojem rynku e-commerce, równie popularne stały się usługi pozycjonowania stron www. Popularność wynika rzecz jasna w dużej mierze z tego, że skuteczne pozycjonowanie strony internetowej może znacznie przyczynić się do ruchu, który na nią przypływa. Istotne jest jednak, by wszelkie działania SEO prowadzone były w sposób właściwy, gdyż tylko wówczas algorytmy Google uznają je za trafne. No dobrze, a co konkretnie robić i jak pozycjonować stronę internetową w wyszukiwarce? Przede wszystkim trzeba zdać sobie sprawę z tego, że sama wyszukiwarka Google opiera się w dużej mierze na tekście.

Dlatego też kluczem do udanego pozycjonowania jest tworzenie dobrych i wartościowych treści. Tak zwany content, jak go określają marketingowcy ma zresztą coraz większe znaczenie także według twórców tego systemu. Sama korporacja Google podkreśla bowiem to, że jej celem jest to, aby użytkownicy odnajdywali w Internecie dokładnie ot czego szukają. Taka strategia sprawia, że pozycjonowanie staje się coraz bardziej intuicyjne, lecz jednocześnie wymaga też specjalistycznej wiedzy. Pamiętać należy też, że sama treść, chociaż niezwykle istotna, to jednak jest tylko częścią takich działań. Czynniki rankingowe Google opierają się bowiem na kilkuset elementach i warto by każdemu z nich przyjrzeć się na swojej stronie www. Samo tworzenie więc dobrych artykułów i opisów produktowych to jedna rzecz, a inną sprawą są aspekty techniczne.

Zgodnie z wiodącą zasadą marki Google brzmiącą „mobile first”, każda strona zajmująca wysoką pozycję w wyszukiwarce Google musi być responsywna i dobrze wyświetlać się na telefonach komórkowych. Z tego powodu nawet najlepsze działania pozycjonerskie mogą nie przynieść satysfakcjonujących efektów, gdy strona nie jest dostosowana do urządzeń mobilnych. Oprócz wyżej wymienionych trzeba jeszcze zwracać uwagę na pozyskiwanie linków do witryny (tak zwany link building) oraz mieć sporo cierpliwości.

Musimy bowiem zawsze pamiętać o tym, że wszelkie działania SEO przynoszą efekty dopiero w dłuższym okresie czasu, zatem należy uzbroić się w cierpliwość. Niemniej jednak zwiększenie ruchu organicznego może być jedną z najlepszych rzeczy, które możemy uczynić dla naszej strony, czy też e-commerce.

Dziś trudno nawet wyobrazić sobie prężnie działający profesjonalny sklep internetowy bez jego pozycjonowania w wyszukiwarkach.